Telewizja – doskonały pośrednik

Innym rozwiązaniem, które również stanowi część e-commerce, jednak z roku na rok staje się coraz bardziej archaiczne, jest sprzedaż realizowana dwutorowo za pośrednictwem telewizji, a następnie drogą telefoniczną. Mowa o jakże swego czasu popularnym „telesklepie”, który zazwyczaj przybierał postać swoistych bloków reklamowych emitowanych z reguły w godzinach przedpołudniowych w komercyjnych stacjach telewizyjnych. Bloki te składały się z tłumaczonych na język polski filmów prezentujących walory rozmaitych produktów – robotów kuchennych, mikserów, pasów odchudzających i tak dalej.

Na ekranie cały czas pokazywano numer telefonu, a pełen entuzjazmu lektor zachęcał, aby dzwonić i zamawiać. A jeśli zadzwonimy w ciągu 10 minut dostaniemy prezent gratis. Zainteresowanie było spore, jednak wraz z rozwojem internetu handel tymi samymi towarami zaczął przenosić się do sieci.

Starsza forma promocji i sprzedaży była z kolei adresowana głównie do seniorów, którzy znacznie rzadziej korzystają z internetu.